Skip to main content

Veelgestelde vragen

Antwoorden op de meest gestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op vragen die wij vaak krijgen. Mocht je na het lezen van deze informatie er toch niet helemaal uit komen, neem dan gerust contact op met ons via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wij proberen de vragen altijd zo snel als mogelijk te beantwoorden. Reactie op vragen die in de avonduren of in het weekend gesteld worden, kunnen soms wat langer op zich laten wachten.

Jouw bezoek

Wat is de routebeschrijving en kan ik parkeren?

Alle informatie over de bereikbaarheid en parkeren vind je op de speciale informatiepagina: bereikbaarheid.

Wat zijn de openingstijden?

CulturA & Zo is een gebouw met verschillende functies. Als het gebouw open is, kan je altijd boeken lenen en terugbrengen bij de Bibliotheek. Kijk voor de specifieke openingstijden van onze horeca of wanneer bibliotheekmedewerkers aanwezig zijn op onze pagina Openingstijden.

Kom je naar een voorstelling in de theaterzaal?

Een half uur voor aanvang van de voorstelling kan je naar binnen. In ons Cultuurcafé kan je wachten tot de zaaldeuren opengaan en eventueel een drankje drinken. Heb je jouw drankje nog niet op als de deuren van de theaterzaal opengaan? Geen probleem, bij ons mag je je drankje gewoon mee de zaal in nemen.

Is er een garderobe aanwezig?

Je kan jouw jas ophangen aan de kledingrekken bovenaan de trap. Er is geen bewaakte garderobe.

De deuren van CulturA & Zo zijn tijdens voorstelling gesloten: naar binnen komen kan niet, naar buiten gaan kan altijd.

Is het nodig om mijn tickets te printen?

Mocht je de tickets op je mobiele telefoon hebben en de qr-code is goed leesbaar, dan kunnen we de qr-code scannen vanaf je mobiele telefoon. Zo niet, dan is het noodzakelijk om de tickets te printen en deze bij de kaartcontrole te tonen.

Mag mijn hulphond mee naar binnen?

Honden mogen bij CulturA & Zo niet naar binnen. Een officieel getrainde blindengeleidehond mag wel mee naar binnen om je te begeleiden. Voor vragen of het reserveren van speciale plaatsen (met extra ruimte voor de hond) tijdens theatervoorstellingen kun je contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ik ben iets kwijtgeraakt tijdens mijn bezoek

Laat ons weten wat je bent kwijtgeraakt en wanneer dit was door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., met als onderwerp 'Gevonden voorwerpen'.

We laten je zo snel als mogelijk weten of we jouw zoekgeraakte voorwerp hebben gevonden. Gevonden voorwerpen worden door ons 3 maanden bewaard. Daarna zoeken we een andere bestemming.

Online kaartverkoop

Kan ik alleen online kaartjes kopen?

Kaartjes kan je online kopen op onze website onder het kopje ‘theater’.

Als je liever geen kaartjes koopt via onze website, kan je ook kaartjes kopen bij de ticketzuil in CulturA & Zo zelf. Hier tik je op het scherm de voorstelling aan en betaalt de kaartjes met jouw pinpas. Wil je graag hulp, dan is er altijd wel iemand in de buurt die graag helpt bij de ticketzuil.

De datum van de voorstelling is gewijzigd en nu kan ik niet meer

Deze kaartjes zou je kunnen verkopen via sites als ticketswap. Mocht er een dringende reden zijn waarom je echt niet kunt neem dan altijd contact op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het zou kunnen dat we een wachtlijst hebben voor deze voorstelling zodat we andere mensen blij kunnen maken.

Ik kan mijn kaartjes niet meer vinden

Neem even contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Dan sturen we de kaartjes nogmaals toe. In een enkel geval is de betaling niet goed gegaan en kunnen we je een nieuwe betaallink sturen.

Het lukt mij niet om via de website kaartjes te boeken of om langs te komen

Vervelend dat het niet lukt. Is er een storing op de website? Probeer het dan na een half uur nog een keer.

Lukt het allemaal niet via de website, dan kan je ook bij de ticketzuil in CulturA & Zo met de pinpas direct een kaartje kopen.

Heb je liever persoonlijke hulp? Mail ons even via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. dan zoeken we samen naar een oplossing.

Kan ik ook een rolstoelplaats reserveren?

Per voorstelling is een aantal plekken voor rolstoelen gereserveerd. Neem contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. om een kaartje voor een rolstoelplaats te kopen.

Kan ik mijn kaartjes afrekenen met een VVV- of cadeaubon?

Helaas is het bij ons niet mogelijk om met een VVV- of cadeaukaart te betalen.

Verkopen jullie cadeaubonnen voor CulturA & Zo?

CulturA & Zo heeft geen cadeaubonnen. Eventueel kan je zelf een kaartje kopen en dit kaartje cadeau doen.

De voorstelling is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst komen?

Ja, we kunnen je op een wachtlijst zetten. Stuur ons een e-mail met daarin duidelijk:

  • jouw contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres),
  • de datum van de voorstelling
  • de naam van de voorstelling en
  • het aantal kaartjes dat je wilt hebben.

Mocht er een of meerdere kaartjes vrij komen dan nemen we contact met je op.

Hoe kan ik kaartjes ruilen of annuleren?

In principe is het niet mogelijk om zonder duidelijke reden kaartjes te ruilen of te annuleren. Zijn er onvoorziene omstandigheden, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Algemeen

Is er wifi in CulturA & Zo?

Ja, er is gratis wifi. De inloggevens kan je opvragen bij de bar.

Kan ik iets printen bij jullie?

Ja, kleine hoeveelheden kunnen bij ons geprint worden. Je betaalt per geprinte pagina. Een bibliotheekmedewerker kan je helpen bij het printen.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen?

Het is toegestaan om zelf eten en drinken mee te nemen en te nuttigen in ons gebouw. Het gaat hierbij dan wel om kleine snacks, zoals fruit of meegebrachte boterhammen en natuurlijk je eigen waterfles. Daarnaast hebben we een heel leuk cultuurcafé waar je iets te drinken of eten kan kopen.

Ik zoek een vrijwilligersfunctie

Wat ontzettend leuk! Vrijwilligers zjin een belangrijke spil in onze organisatie. Loop eens binnen en spreek onze vrijwilligers aan om hun ervaring te horen. Op onze vacature-pagina staat meer informatie over de verschillende vrijwilligersfuncties.